Het avontuur is begonnen...

23 juni 2010 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hallo allemaal!!

Eerst en vooral merci voor de vele leuke reacties op onze blog!  Het is tof voor ons dat jullie met ons meevolgen!!

Hier ons eerste verslagje vanuit Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië!

Het is eindelijk zover, de dag waarna we al zolang naar uitkeken!  Na een korte, bijna slapeloze nacht, vertrokken we vol spanning om 3u 15 richting Zaventem samen met onze familie.   Op wereldreis voor een jaar… we beseffen het nog niet helemaal.   Na nog een koffietje te hebben gedronken, nemen we afscheid… het doet toch raar!   Eerst met Brussels Airlines naar Londen Heathrow, waar we toch wel wat tijd nodig gehad hebben om de transfer te maken voor onze volgende vlucht met Malaysian Airlines.  We vlogen met een enkel ticket richting Kuala Lumpur en dat leverde totaal geen problemen op, alles ging zeer vlot.  De vlucht zelf was zeer comfortabel,  zodat 13u vliegen wel nog snel verliep.

Aangekomen in Kuala Lumpur  voelen we meteen de tropische temperaturen.  De bus genomen en vervolgens de skytrain, naar het levendige Chinatown, een plaats waar veel backpackers verblijven.  In de lonely planet hadden we reeds een jeugdherberg uitgezocht: “backpackers travellers inn”, een heel eenvoudige maar toch een charmante verblijfplaats met rooftopbar!!  Na ons geïnstalleerd te hebben, zijn we Chinatown ingetrokken, een onderdompeling  in een gezellige drukte van mensen van alle soorten nationaliteiten, kraampjes met leuke spulletjes,  kleurrijk fruit, speciale geuren, zalig!   Gestopt voor een lekkere maaltijd aan één van de lokale kraampjes in de straat.  Een papillotte van vis met krokante boontjes, kleine krabschelpjes, lenteuitjes,  zoetwatergarnalen, dit alles klaargemaakt in stenen pannetjes op kolen. Een goedkope, superlekkere maaltijd en vooral pikant!!!  Ze gebruiken hier graag veel pepertjes! J    Die grote fles water bij de maaltijd ging vlotjes binnen!!  Daarna nog wat gekuierd door de gezellige straatjes en marktjes, vooral de markt rond jln petaling is het bezoeken waard!  Supergezellig ’s avond met de chinese rode lampiontjes!!  We sluiten onze eerste dag af met een biertje op onze rooftopbar  met prachtig uitzicht op de mooi verlichte gebouwen van de stad.  Ook het WK op groot scherm was aanwezig, een aangename meevaller, toch voor één van ons. J

Na een goede nacht fris en monter opgestaan om de stad te ontdekken, eerst nog een goed ontbijt naar binnen gespeeld om krachten op te doen, en daarna de skytrain genomen naar de petronas towers , de indrukwekkende twintowers met skybrug ertussen.  Een grote ontgoocheling toen we aankwamen, er mogen slechts 1700 mensen per dag op de torens, en al was het maar nog 9 uur ’s morgens al die tickets, die trouwens gratis zijn, waren al de deur uit, mss morgen nog eens proberen.   Toch was het indrukwekkend om van buitenaf te zien.  Vervolgens  Mashik Jamek moskee bezocht, met prachtige zuilen, waar de vrouwen verplicht zijn om zich te sluieren.  Gelukkig waren er gewaden voor buitenlandse toeristen, alsof het nog niet warm genoeg was… J Daarna de tuinen van de stad bezocht, een mooie wandeling doorheen de groene long van de stad.  Toen hebben we nog het nationaal museum bezocht, waar we de geschiedenis van Maleisië in vier verschillende tijdperken konden bezichtigen.  Een bezoekje waard!  Daarna een leuke reggae bar ontdekt, lekker chillen met de muziek van Bob Marley op de achtergrond…J

We verblijven nog één nachtje in Kuala Lumpur en morgen vertrekken we naar Cameron Highlands, de heuvels met de vele theeplantages.

Vele groetjes van ons!

1. Ruth:
    Amai Meter,
    Die foto met je nieuwe gewaad is de max!
  2. christa:
    23 juni 2010
    chique foto's, het ziet er daar super uit!
  3. nathalie:
    23 juni 2010
    Amai, het ziet er daar zeker in orde uit!
    Als moslimvrouw zie je daar niet slecht uit!
  4. daddy:
    23 juni 2010
    Amai, ik heb je thuis nooit gezien met zo'n kleedje als het zo warm is.
  5. Farah:
    24 juni 2010
    Jaja, de lonely planet zal wel één van jullie beste vriendjes worden :D

Tziet er enorm leuk uit daar, kgeniet van je verslag!
    Doet mij alweer watertanden om nog meer van de wereld te zien.
    Stel het wel daar, ik blijf volgen!
  6. sylvia:
    24 juni 2010
    heeyy tortelduifjes, leuke kiekjes, ge doet me watertanden, geniet er van! Dikke kus, Sylv
  7. gianni:
    Dag levi en hanne,
    De eerste foto's waren al zeer mooi.
    en gelukkig voor levi kan hij toch af en toe het WK volgen ;). groetjes gianni

ps: geniet er maar van, jullie verdienen deze reis als geen anderen.
  8. Anja:
    24 juni 2010
    Zot zeg, tis daar direct een heel andere wereld. Zo te zien heeft Pille toch al het bier gevonden :) Het ziet er echt super uit! Geniet ervan. Dikke zoen
    Btw: wassen zonder water is moeilijk zu :)
  9. nonkel Mario:
    25 juni 2010
    Tof dat we jullie zo kunnen volgen. Mooie foto's!
  10. Sam:
    26 juni 2010
    Mooie foto's hoor :D
    Amuseer jullie en geniet er van!