De bergen in...

27 juni 2010 - Penang George Town, Maleisië

Hoi!!

Hier terug een verslagje van ons!

Vanuit de hoofdstad zijn we vertrokken naar de koeler gelegen Cameron Highlands, zo’n busrit van een uur of 5, en met veel haardspeldbochten, de chauffeur had er wel zin in.  In het dorpje Tanah Rata een leuke guesthouse gevonden, waar we ’s avonds rond het kampvuur samen met andere reizigers iets konden drinken.  Heel gezellig en sfeervol!  Van hieruit hebben we de volgende dag een excursie gedaan  in de omgeving met een 4x4.  We bezochten o.a. een aboriginalvillage, waar we een kijkje mochten nemen in het leven van de lokale bewoners, die in heel eenvoudige bamboehutjes wonen.  Hier kregen we ook een demonstratie van onze gids hoe de blaaspijp werd gebruikt.  Dit is een pijltje met gif in die vroeger gebruikt werd om te jagen.

Daarna gingen we off road en reden we met de jeep de jungle in.  Een zotte rit doorheen de modder, en met vele hindernissen.   Soms dacht je echt dat de jeep ging vastgeraken maar nee telkens lukte het wonderwel!  We begonnen daarna aan onze wandeltocht doorheen de jungle die ons leidde naar de rafflesiabloem, een bloem die maar vijf dagen per jaar in bloei staat.  Eén van de grootste bloemen ter wereld!  Toen we aankwamen bleek deze bloem de tocht waard.  Het was een prachtig, grote, bruinroodgekleurde bloem, waar iedereen mee op de foto wou.  Onze wandeling door de jungle verliep met heel wat hindernissen, zoals boomstam over de rivier en serieus wat gladde paadjes. Ook nog gestopt bij een watervalletje.

Terug bij de jeep en niemand in het water gevallen, wel een paar op hun achterste, maar wij niet  :-) zetten we koers naar de boh-tea plantage, immense theeplantages tegen de heuvels op gebouwd… een prachtig schilderachtig landschap!!!   We bezochten met ons groepje de lokale fabriek waar de gids het hele proces uitlegde: hoe ze van het plukken van de bladeren tot de eigenlijke thee kwamen, heel interessant!  Daarna hadden we nog de kans om thee te kopen in één van de lokale shopkes.  Onze gids was een toffe gast en vond het niet erg om nu en dan keer te stoppen om van ons leuke kiekjes te maken.  Vervolgens ging onze tocht verder naar een strawberry farm,  waar we een kijkje konden nemen in de serres, waar de aardbeien werden gekweekt, toch heel anders dan bij ons, niet in aarde in de grond, maar in aarde op een zekere hoogte.  Doordat het in Cameron Highlands regelmatig eens stevig regent (zoals bij jullie :-) ), wordt dit op die manier geplant, anders zouden de plantjes wegspoelen.  In het nabije winkelke genoten van een heerlijke strawberry milkshake, (ze verkochten daar ook zelf belgian waffles)  en dan terug op weg naar de butterfly en insectfarm.  Een tof maleis manneke legde ons graag alles uit over de plaatselijke insekten, iedere diertje haalde hij voor ons uit, konden we vastnemen, of zelf aaien… het ene beestje als schattigere dan het andere…  Rare kevers, spinnen, schorpioenen, duizendpoten,…  allemaal hebben we ze mogen vastnemen…een leuke en voor Hanne een scary ervaring.  Ook de vlinders die we zagen waren heel speciaal, groot en in alle kleuren!  Op de terugweg naar ons guesthouse, stopte onze gids nog bij één van de lokale marktjes waar we vol bewondering keken naar alle soorten fruit en groenten, leuk om te zien.  We verbleven hier 2 dagen en zijn sinds gisteren aangekomen in Penang.  Een eiland in noord Maleisië, die behoort tot het unesco werelderfgoed.  Hierover later meer…

Warme groetjes van ons x

1. nathalie:
    27 juni 2010
    Amai, tof zeg die junglewandeling! Maar... laat de beestjes maar ginder!
  2. steffi:
    28 juni 2010
    prachtige foto's :)
    tziet er daar echt heel mooi ui :)
    vele groetjes van hier :)
  3. christa:
    28 juni 2010
    Jullie hebben al meer gezien in 1 week dan ik in mijn hele leven gezien heb!!! amai! En Hanne er is in jou een schrijfster verloren gegaan... allee k denk toch dat dat meestal jouw werk is... Of ben ik mis???
  4. nonkel Mario:
    29 juni 2010
    Knappe foto's, leuk dat jullie dat allemaal kunnen doen.
  5. de mama:
    29 juni 2010
    Ja, Hanne, je was thuis al bang van een gewone kobbe en daar ,je staat daar met zo'n rare dingen in je hand.Dat zou nu niet voor mij zijn.
    Prachtige foto's,dat schrijven, ja ,jij of Levi maken daar wel iets heel moois van, Jullie zullen veel gezien hebben.Wij hebben dat nog gezien hier in de boekjes!
    Groetjes van het thuisfront!
  6. Joke:
    29 juni 2010
    Prachtig nichtje om jullie verhalen hier mee te lezen!
    Leuk dat jullie er zoveel tijd in steken om ons alles te delen! Geniet er van, ik blijf jullie op de voet volgen!
    Zoen x